3 تکنیک برای بهبود سیاتیک مزمن

در حالی که هیچ روش درمانی وجود ندارد که برای همه مفید باشد، اما 3 روش زیر برای مقابله با سیاتیک مزمن ممکن است به شما در کنترل بهتر علائم کمک کند:

تفکیک و جداسازی

همانطور که احتمالاً تاکنون نیز متوجه شده اید، محل علائم سیاتیک می تواند بسته به اینکه کدام یک از ریشه های عصب سیاتیک تحت فشار قرار گرفته یا تحریک شده باشد، متفاوت باشد. این بدان معناست که ممکن است علائم را در مکان های مختلفی مانند کشاله پا یا همسترینگ خود تجربه کنید و علائم ممکن است همزمان در چندین مکان رخ دهند.
صرف نظر از محل علائم، با تصور اینکه قسمت دردناک از بدن شما از بقیه بدن جدا شده است، تسکین خواهید یافت (یک عمل ذهنی معروف به جدا سازی). به عنوان مثال، پای بی حس خود را روی کمدی که در آن طرف اتاق شما قرار دارد، تصویر کنید. سپس می توانید به پای خود (هر قسمت از بدن که علائمی را تجربه می کند) بگویید که در همان جایی که هست باقی بماند (همچنان که این تصویر ذهنی را در ذهن خود حفظ می کنید).
وقتی در ابتدا شروع به کار می کنید، می توانید تصویری خاص را به همان میزان که تمایل دارید کم یا طولانی مدت در ذهن خود نگه دارید. در صورت امکان، یافتن اتاقی تاریک و خلوت برای تمرین تکنیک تفکیک نیز ایده خوبی است.

بازخورد زیستی یا بیوفیدبک

بیوفیدبک به فرایند استفاده از دستگاه نظارت (غالباً رایانه) برای بازآموزی حالات فیزیکی در بدن شما گفته می شود که به طور معمول تحت کنترل ارادی نیستند؛ به عبارت دیگر، بازخورد زیستی یک روند فیزیکی را اندازه گیری می کند و سپس بلافاصله اطلاعات را به شخصی که تحت نظارت است گزارش می کند تا او یاد بگیرد که آگاهانه بر آن حالت جسمی تأثیر بگذارد.
از بیوفیدبک برای آموزش افراد در انجام کارهایی مانند کاهش ضربان قلب، کاهش تنش عضلانی و پایین آوردن فشار خون استفاده می شود.
اگر سیاتیک شما به دلیل تنش عضلانی در ناحیه کمر باشد، درمان بیوفیدبک ممکن است با آموزش کاهش تنش و اجازه دادن به تمرکز ذهن با دور کردن علائم، به شما کمک کند.
آموزش بیوفیدبک برای تنش عضلانی شامل قرار دادن الکترودهایی روی پوست در ناحیه عضله ای است که باید مورد آموزش قرار گیرد. سپس کامپیوتر می تواند میزان فعالیت الکتریکی عضله را اندازه گیری کند (این فعالیت الکتریکی مربوط به تنش در عضله است). در صفحه رایانه می توانید میزان تنش موجود در عضله را ببینید و سپس می توانید به آرامی نحوه کاهش آن را یاد بگیرید.

از فعالیت مورد علاقه خود لذت ببرید

ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما انجام مرتب سرگرمی یا فعالیت مورد علاقه خود می تواند درک شما از درد مزمن سیاتیک کاهش دهد. این اتفاق ممکن است زیرا توجه شما از درد مزمن دور شده و درعوض به فعالیت لذت بخشی که در دست انجام دارید معطوف می شود.
شاید دیگر نتوانید در مسابقات ماراتن شرکت کنید یا دوچرخه سواری کوهستان انجام دهید، اما احتمالاً هنوز هم می توانید به کارهای ساده مانند شعر نوشتن یا خواندن کتاب بپردازید. گزینه دیگر این است که حداقل هفته ای یک بار از طریق تلفن با یکی از دوستان خود تماس بگیرید.
به عنوان آخرین نکته در مورد این روش، اغلب به بیماران گفته می شود وقتی درد آنها در بدترین حالت است، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که از انجام سرگرمی های خود صرف نظر کنید. این تنها به این دلیل نیست که مشغول شدن با سرگرمی ها می تواند درک شما از درد مزمن را کاهش دهد، بلکه شما را از معرض خطر ابتلا به افسردگی دور می کند.

مطمئن شوید که علت اصلی سیاتیک شما تشخیص داده شده است. این مهم است زیرا درد مزمن سیاتیک شما ممکن است بیش از یک مزاحم باشد – ممکن است یک هشدار دهنده باشد که شما را از یک مشکل جدی پزشکی آگاه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.